And the Gods of rock said: "let there be cream"

Fick just hem Johnny Cash-filmen, "I walk the line". Orkar inte vänta tills den släpps på DVD. Ska vara duktig och gå och lägga mig i tid idag så det blir att kolla den först imorn. Har läst att den ska vara bra, så det blir kul att se den.

Nu är trumsettet äntligen på plats igen så jag kan vara och spela när jag vill. Skönt som fan. De har varit i studion i skolan sen mitten av december, så man har liksom inte spelat på ett ganska bra tag. Ska vakna tidigt imorn och för en gångs skull vara lite tidigare till nautilus och träna konditionen. Var och tränade bröst/axlar/mage idag. Känns som att jag inte ökar i motstånd så mycket nå mer, det går ganska segt. Tror jag måste börja äta bättre och framför allt mer. Det går inte så många timmar efter att man käkat magen full innan man är hungrig igen. Sjukt. Iofs så har jag aldrig tränat så mycket som jag tränar nu. Man får väl räkna med att man måste öka kaloriintaget för att orka med. Yeah, I guess so.

Började läsa hårdrockens historia från början, i Sweden Rock, också. 1966 säger de att är hårdrockens första år, och "Cream" med bl.a. Eric Clapton på gura anses vara första renodlade hårdrocksbandet. Vettefan om jag ens hört nåt av dem. Det ska vi dock snart ta reda på. Måste läsa ut hela artikelserien, man måste ju kunna sin musikhistoria. Artikelserien är dock inte helt färdig ännu. I senaste numret var de framme vid året 1987, och de räknar med att vara färdiga med hela serien nångång 2008.


Cream's första platta "Fresh Cream"

Visst var säkert det mesta bättre förr, men vettefan vad jag ska säga om det där omslaget. Metaaaaaaal? Hum, låt mig tänka. Kanske inte.

Blir att jobba kvällen imorn. Känns som att man jobbar alldeles för lite nu. Måste ordna så jag får mer timmar i februari. I need Cash! Varför kan jag få någon ruggig idé typ killen som gjorde
http://www.milliondollarhomepage.com? Life is a motherfucker.

Nåja, nu ska jag sova. Later!

Jo förresten, nya In Flames-plattan "Come Clarity" sparkar röv. Lyssna FFS! Jag hoppas innerligt på att de drar sina göteborgarslen till Sweden Rock. Yeehaaa!!

Over and out.

In Flames - Take this life
Sonata Arctica - Broken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback