Whitesnake till SRF!

Aight! Igår presenterades whitesnake till SRF som headliner. Man är väl inget direkt superfan men jävligt nice att få se dem ändå. Nu måste det spammas whitesnake konstant ändå till juni. David Coverdale är bland de bästa sångarna i världen. Lite nice det blir att stå där och trängas och sjunga "Fool for your lovin'", "Here I go again", "Still of the night" etc.

Ungefär 30 band kvar som ska till SRF. Fan, jag tror det här kommer bli riktigt bra. Undra vilket band som blir tredje headlinern, nu är det ju Deep purple och whitesnake som båda representerar den klassiska hårdrocken väldigt fint, så tredje headlinern blir säkert nåt modernare skulle jag tro. We'll see as usual.



I was born under a bad sign,
Left out in the cold
I’m a lonely man who knows
Just what it means to lose control

But, I took all the heartache
And turned it to shame,
Now I’m moving, moving on,
And I ain’t taking the blame

Don’t come running to me,
I know I’ve done all I can
A hard loving woman like you
Just makes a hard loving man

So I can say it to you, babe
I’ll be a fool for your loving no more,
A fool for your loving no more
I’m so tired of trying, I always end up crying,
Fool for your loving no more
I’ll be a fool for your loving no more

I’m tired of hiding my feelings,
You left me lonely too long
I gave my heart, and you tore it apart,
Oh, baby, you done me wrong

Don’t come running to me,
I know I’ve done all I can
A hard loving woman like you
Just makes a hard loving man

So I can say it to you, babe
I’ll be a fool for your loving no more,
A fool for your loving no more
I’m so tired of trying, I always end up crying,
Fool for your loving no more
I’ll be a fool for your loving no more

I’ll be a fool for your loving no more, no more, no more

So I can say it to you, babe
I’ll be a fool for your loving no more,
A fool for your loving no more
I’m so tired of trying, I always end up crying,
Fool for your loving no more
A fool for your loving no more

Fool for your loving no more...


Andra bloggar om:
Musik, Whitesnake, Sweden Rock Festival

Kommentarer
Postat av: monaihallen

Personligen tycker jag att SRF kan bättre. Whitesnake var ju där 2003 senast, det finns ju massor av andra band att plocka in på repertoaren. Å andra sidan, primadonnan Coverdale är en sjutusan till sångare...

Postat av: Mikael

Jepp, 2003 var de där. Det var dock inte jag, det blir mitt första år i år. Jag tycker det är dåligt med modernare band just nu. Mycket gubbrock och blues som jag ser det, men hälften är ju kvar och i slutändan tror jag nog det blir bra. På forumet läste jag att de resnoerade som "billiga headliner-band och bättre näst intill headliner-band". Journey t.ex. är ju av klar headlinerstatus, tyvärr är jag inget större fan men många är tydligen det. Jag väntar fortfarande på att motörhead ska presenteras. Lemmy på SRF är ju näst intill lika mycket tradition som surströmming :)

2006-02-03 @ 08:46:23
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: emil lundberg

Tja! vet du vad turnen hette, den som dom gjorde 2006 när dom spelade på sweden rock?

2007-09-25 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback