people = weird

Det var som ett tag sedan man skrev lite nu. Jag har suttit mest och arbetat med låtarna som ska spelas in nästa helg, och äntligen börjar det ta sig med texterna och mixarna har äntligen börjat låta vettiga. Hela 9 låtar ska spelas in, 3 skrev jag text till nu under senaste timmen. Ett tema som går som en röd tråd genom de flesta av mina låtar är irritation och hat. Sweet. Jag har lättast att skriva om sånt, nu börjar jag dock få slut på olika sätt att uttrycka mig på.

Sedan är hultsfredsbiljetterna också inhandlade. En till mig och en till vännen. Nu ska vi bara vänta och se vad det kommer för band och sen konstatera om det är värt att åka eller inte, annars kan man ju alltid sälja biljetterna. Men HIM, Soilwork och Korn lockar som fan redan nu. Man far ju ändå på SRF så det är ju lika att klämma 2 festivaler i samma smäll (resa). Tycker iaf jag.

Idag fick jag höra värsta grejen. Det kom nästan som en chock med tanke på senaste månadernas händelseförlopp, men ändå inte. Whatever, life goes on. Allting har sitt slut.

Folk är bra lustigt ibland, man vet som inte om man ska skratta eller gråta, och ibland kan man inte rå för att ifrågasätta folks mentala hälsa. Hur vissa människor är funtade förblir mysterium. Världen skulle se så mycket bättre ut om alla var utrustade med det sunda bondförnuftet. Tyvärr är det inte så. Tills den mognaden är uppnåd så säger jag bara go fuck yourselves. Vart gick det fel? Vad var det som hände? Jag tror seriöst att det var bättre på den fronten förr i tiden. Folk var ärligare och alla hade fan bondförnuft. De kanske inte var så där jättesmarta och filosofiska och gick runt och tänkte på alla livets gåtor, men de hade sitt bondförnuft. Dagens samhälle evolutionerar fram flera generationer idioter. Vart är världen på väg? Undergången är nära. För varje generation blir bara ungarna dummare och allt färre föräldrar lär sina ungar bondförnuft. Så måste det vara. Jag skyller på samhällsutvecklingen.

När alla blivit psykfall och de normalt funtade människor står i minoritet, kommer inte de psykskadade sätta normen och på det sättet vända ut och in på kakan, så att de friska ses som utomstående och hamnar i tvångströja?



Sakta men säkert. Sakta men säkert.

Open your eyes you cunts.

Äh, nu ska jag sluta avreagera mig. Oyasumi nasai.

System of a down - Shimmy

Andra bloggar om:
psykfall, bondförnuft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback