Death? What you all know about death?

Då var man halvvägs in på veckan och jag har inte fått gjort ett skit av det jag tänkte få gjort. Har visserligen tränat som ett djur. Hela överkroppen värker och det skulle inte förvåna mig om underkroppen också känner för att börja värka när jag vaknar imorn. Jag måste dock medge att det känns väldigt skönt att man börjar komma igång med träningen igen. Idag kom det t.o.m. lite snö så snart kanske man kan dra fram skidorna och leka Gunde i Piteås skogar.

Jag kollade på "Plutonen" idag också. Alltså damn, det måste ju typ vara en av de bästa filmerna någonsin. Krigsfilm i mitt hjärta. Om det är något bra de stora krigen fört med sig så är det ta mig fan alla filmatiseringarna. Plutonen är lätt bland de bästa. Willem Dafoes (eller Sgt. Elias som karaktären heter) fina pose när han bli ner-gunnad är så odödlig. I klass med Rocky när han sprungit upp för trappan i Philadelphia och sträcker upp armarna. Det är något helt magiskt med den; något större än livet, men samtidigt något tragiskt och vidare något befriande. Det bara skriker "Take me home, set me free" om den. Jag känner nästan alltid att det börjar vattnas i tårkanalerna. Så vackert alltså. Så jävla bra film.


Willem Dafoe - Sgt. Elias


Soundtrack of this blog
Children of bodom - Everytime I die

Andra bloggar om:
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Skön beskrivning av filmen du får med där. Det var år sen jag såg den och kommer inte ihåg nåt alls faktiskt. Får ta och kolla in den. Såg den nya Bond-filmen igår förresten. Fan vad schysst den var! Riktig verklig action där Bond själv inte var odödlig utan mer mänsklig. Lite råare, lite colare, lite biffigare. Skönt att slippa allt fjanteri med flygande bilar eller missiler som kommer ut ur strålkastarna på dom. I vilken annan film som helst hade bilen Bond voltat med exploderat, inte här. Se den, den är fet. Skönt att alla i filmer kör med Sony Ericsson lurar oxå =)
Nu ska jag inte säga nåt mer....

Postat av: Mike

Du måste se den! Helt otroligt bra. Bland mina favoritfilmer faktiskt, fast det är ganska få som delar min filmsmak. Jag har också tänkt se nya bond! Har hört ganska mycket bra om den från kompisar som sett den. Damn vad sugen jag blev på en bio med en stooooor bägare baconchips och en stooooor läsk. Är filmen dessutom bra så är det nästan heaven on earth :)

2006-12-07 @ 16:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback