Shout at the devil

Har nästan läst halva Mötley-biografin nu. Lite bra den är. Jag önskar också att jag var en rockstar, livet verkar så lätt. Riktigt fascinerande. Jag är född helt fel, början på 60-talet skulle varit bäst. Så skulle jag fått ha min prime time på 80-talet.

Visste ni att "Shout at the devil" från början skulle heta "Shout with the devil"? Nikki var lite inne i black magic-stuff och sådant ett tag. Men efter att ha klottrat ner hans (och Lite Fords) lägenhet med pentagram och en massa skumma symboler hade det börjat hända skumma grejer där. Lådor hade öppnat sig av sig själv osv. och när en kille som arbetade på deras skivbolag var förbi så undrade han vafan som hade hänt, när han såg knivar som satt fast i väggarna och i taket. Lita och Nikki såg bleka och sjuka ut. "I told you, strange stuff are going on here" svarade Lita Ford. Nästa sekund bevittnade han själv en kniv sväva upp från ett bord och rakt in i väggen. Sedan sa killen till Nikki "You gotta stop doing this weird stuff or it'll kill you". Nikki bestämde sig kort därefter att byta skivtiteln från "shout with the devil" till "shout at the devil".


Shout at the devil!

Hur mycket som är sant kan man ju fråga sig, och tillägas bör att varenda kotte var hög på drugs 24/7 ungefär. Men jävligt bra läsning är det.

Soundtrack of this blog
Mötley Crüe - Shout at the devil

Andra bloggar om:
Mötley Crüe, The Dirt, Shout at the devil, Musik, Böcker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback