Sentenced

Sentenced. Världens bästa band. Mitt hjärta gråter eftersom de inte existerar nå mer. Mitt hjärta gråter för att jag missade deras sista spelning, fastän jag hade alla möjligheter att se den. Det känns som att jag är deras texter många gånger. Jag har så många olika känslor kopplade till deras musik.

Musik är bra. När det är kallt kan den få dig att känna dig varm. När du är ledsen kan du bli glad. Är du ensam så får den dig att känna dig mindre ensam. En engelsk poet vid namn Robert Browning har sagt följande:

"Who hears music, feels his solitude peopled at once."

Sentenced är bra musik.


Sentenced

"Hear these words I say:
- Make the most out of your day
For brief is the light on our way
On this momentary trail"



Soundtrack of this blog
Sentenced - Brief is the light

Andra bloggar om:
Sentenced, Musik, Robert Browning

Kommentarer
Postat av: Sixes&Sevens

Sentenced... det bästa!! Rock On!

2006-04-20 @ 12:04:10
Postat av: Josie

du skriver grymt bra, gillar din blogg :)

Postat av: Mikael

Sixes: Sentenced 'til the end :)

Josie: Tack för dina snälla ord!

2006-04-20 @ 16:16:26
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: Ekström

ja du skriver fint som fan. får tårar i ögonen, vi sitter samma stol du och jag.. fan att de har bestämt sig att inte återförenas... men de släpper ju till min stora tröst en DVD till oktober,,, synd att det är långt kvar dit.. "Sometimes it feels it would be better for you all
If I ceased to exist or was never born at all" -Fragile , osanna ord..eller?

2006-06-26 @ 21:08:22
Postat av: Mikael

Ekström: Tack för dina fina ord! Ja, det är en sann tragedi att de beslutade sig för att lägga ner bandet - fastän det är osannolikt så ska jag fortsätta drömma om en återförening. Sentenced i mitt hjärta. För alltid.

2006-06-27 @ 23:34:57
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback