Rude awakening

Vilken rude awakening det blev idag. Jag trodde att jag skulle jobba kvällen 17-24 men nej, jag skulle tydligen jobba 10-18 istället. Alltid lika kul när man inte har uppdaterade versionen av schemat. Hur som helst så ringde mobilen strax efter 10 och jag var tvungen att kämpa mig upp och ta mig till jobbet. Jag fick inte ens 8h sömn, sniff. Life is cruel. Jag hatar att stressa. Och jag hatar att jobba när det enda man kan tänka på är att få sluta och fara hem och sova. Tiden går så hääääääääär sakta då också. Jag somnade i fåtöljen här framför datan svinigt fort när jag kom hem sen. Vaknade efter ett par timmar och for sen och tränade. My legs hurt. Ge mig massage?


Rude Awakening

Sitter och lyssnar på "Blind Guardian - The bard's song" nu, den är något fin. Jag älskar sagan om ringen-trilogin och det finns väl inget band som baserat sina låtar lika mycket på sagan om ringen som Blind Guardian? De har ju till och med en låt som heter just "Lord of the rings." Har lekt lite med tanken att de kanske skulle kunna ta sig till Sweden Rock nästa sommar, och så skulle man få sjunga The Bard's song efter Hansi. En grej man måste göra innan man dör, lätt. Woooosh!! Jag kom just på att jag har en massa fina akustiska Blind Guardian-låtar att lära mig! I'll get in to that tomorrow. Yeah baby yeah.


Blind Guardian

Min hårddisk är så jävla proppad nu så att det har ploppat upp meddelanden om att "diskutrymmet nästan är slut" i flera dagar, kanske veckor, nu. Imorn ska det brännas ner som satans på dvd. I shall tame the beast. Mark my words. Muahahahaha. Ibland har det hänt att den har slocknat, bara så där. Tror det är för att jag har för lite utrymme, jefla shiet.

Snart har man kollat färdigt hela vänner-karusellen. Vad ska man börja kolla på sen? Jag fattar inte varför inte alla kan få ha femman. Hur fan ska man överleva på ettan, tvåan och fyran? Det sänker livskvalitén ordentligt. Femman to the people säger jag bara. We can do it together! Believe in the force damn it!

Tänkte kanske testa det där med ett foto i timmen imorn och dokumentera min dag. Inte för att det finns så mycket att dokumentera men ändå. Fast jag vet inte, varför just ett foto i timmen? (skrev btw först "ett timme i fotot", haha) jag tar nog bara helt enkelt en bild när det händer nåt. Blir nog bäst så.

Äh, nu lägger vi ner. Later folks!

Blind Guardian - The bard's song
Black Label Society - Fire it up
Demon Hunter - Not I
Johnny Cash - The mercy seat


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag vill ha trean också.

2005-12-01 @ 21:59:24
Postat av: Mikael

Jes, trean kommer efter femman :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback