Without music, life would be a mistake.

Kollade just "The Interpretor", den var ganska bra. Eller just och just, typ nån timme sen. Har suttit och kollat på en massa musikcitat senaste timmen. Why? Jo, jag får liksom en iPod nano i julklapp (det enda jag ville ha), och om man beställer från Apple Store så får man gravera in nåt på baksidan av den, utan extra kostnad. Jag hittade en sida med så häääääär mycket citat. Man får dock bara ha 23 + 23 tecken (två rader) med mellanslag inräknat. Här är några bra citat:

Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent.
Victor Hugo

 After silence, that which comes nearest to expressing the inexpressible is music.
Aldous Huxley

 Music is love in search of a word.
Sidney Lanier

If a composer could say what he had to say in words he would not bother trying to say it in music.
Gustav Mahler

Without music, life would be a mistake.
Friedrich Nietzsche

 In music the passions enjoy themselves.
Friedrich Nietzsche

Music is moonlight in the gloomy night of life.
Jean Paul Richter

Music is the shorthand of emotion.
Leo Tolstoy


Music. It's all creativity right here, right now.
Billy Higgins

 Music is the medicine of the mind.
John A. Logan

Music is the soundtrack of your life.
Dick Clark

 Music washes away from the soul the dust of everyday life.
Berthold Auerbach

 Who hears music feels his solitude peopled at once.
Robert Browning

 Music is well said to be the speech of angels.
Thomas Carlyle


...bara för att nämna några. Den som vill ha mer kan kolla
HÄR


Det lutar dock mot Nietsches "Without music, life would be a mistake". Det passade jävligt fint ("life would be a mistake" är exakt 23 tecken) och jag gillar själva citatet också of curse. Har läst lite om Nietsche, och det känns mer rätt med ett citat från en dude man vet vem är. Nåja, det är första den 15e som man måste beställa för att den ska komma fram till julafton, alttså har jag hela onsdag på mig att bestämma mig för nåt, hihi. Jag jobbar kväll imorn och innan det lär jag sova.

Annars har det inte hänt så mycket. Det händer aldrig så mycket. Dagarna flyter bara förbi och det kunde lika gärna varit 13e oktober igår eller nåt. Så känns det. Allt känns så meningslöst ibland. Det där citatet känns bara bättre och bättre nu. Tur att man har musiken.

Ain't it fun?

Godnatt.

Guns n roses - Aint it fun
Green Day - Extraordinary Girl
Johnny Cash - I won't back down
Johnny Cash - One
HIM - Killing loneliness





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback