Sweden Rock, here we come!

Såja, nu har vi bokat våra biljetter till Sweden Rock Festival 2006 och imorn blir det att hämta ut dem. Jävligt nice. Det blir största Sweden Rock hittills enligt hemsidan, med ungefär 60 band. Jag hoppas ännu på att band som typ H.I.M., Charon, In Flames, Children of Bodom, Sonata Arctica och Megadeth ska komma. Realistiska alternativen alltså. Skulle vara jävligt fett om Iron Maiden skulle komma men med tanke på att de sålde ut Ullevi som tar typ 50000 pers så lär det ju inte hända, då Sweden Rock har ungefär 25000 biljetter. Iron Maiden spelade ju iaf på Graspop, undra hur mycket folk det var i publiken där? Grymt var det. I miss Graspop.

21030-10
Iron Maiden @ Graspop. Jag tog bilden. Stod nästan längst fram från början men det
är inte det lättaste att hålla sig kvar där, om man inte står just mot stängslet :)

Jag har äntligen hittat en ny anime jag kan kolla också; "Samurai Champloo". Jävligt bra handling och helt sjukt vackert animerat. Väldigt detaljerat. Man känner verkigen att det har lagts ner tid på skiten. Undra hur länge det tar innan animekulturen letar sig in i våra västerländska tv-apparater? Det är bara en tidsfråga. Världen blir allt mer japaniserad i takt med att dagarna går. I like it. Anime är nog allmänt sett ganska missuppfattat; de flesta tror att det är för barn bara för att det är just animerat, men det finns serier för alla, precis som med vanlig tv och film. Kolla serier som Gundam Seed, Kimi ga nozomu eien, Midori no hibi, chobits, Hellsing, Rurouni Kenshin och Hajime no Ippo. Jag GARANTERAR att ni fastnar. For real. Mark my fuckin' words. Damn, jag måste börja kolla om serierna nu när jag började tänka på dem. Det var alldeles för länge sen man kollade sist. En vacker dag ska jag lära mig rita manga någorlunda bra.

Jag kollade på lite kurser idag också. Fanns fan inte så mycket som lockade förutom svenska, engelska, japanska och kanske lite historia och sånt. Sen kollade jag några medieinriktade program, typ grafisk desginer, som ev. kunde vara nåt för mig. Man kan få jobb på tv/radio, reklambyråer och sånt. Lät ju nice. Ett annat program som intresserade mig var Musikproducentprogrammet i Norrköping. Producera musik är ju indeed min grej, och det verkar som att det finns behov av sånt där i arbetslivet också. Skulle vara jävligt kul men det verkade ju inte vara helt lätt att komma in på det. Måste intervjuas och sånt. Men det kanske är värt ett försök ändå? Ska läsa lite mer om det. Lät jävligt nice. Jag vill syssla med musik och film. Det är mitt kall här i livet. Eller ja, det ÄR mitt liv.

Kollade förresten än Cash memorial tribute concert-film idag. Wonderful!!

Nu ska the Mike sleepa. Aaah, Sweden Rock!!

Charon - Desire You
Sentenced - White Wedding
Johnny Cash - In my life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback