so grim so true so real

Var nyss hem till marielund för att få lite käk. Passade på att gräva bland syrrans gamla cd-skivor och jag hittade bl.a. HIMs första singel, en U2 singel (sweetest thing), en Bob Marley singel och sen nån Eric Clapton skiva. Alltid roligt med gratis skivor. Sen fick jag höra av Nicke att vi har lite fina LP-skivor att hämta ut på maxi. Jag mins inte ens vad det var jag köpte, tror iaf det var nå Mötley Crue och sen nån Rainbow. Snart har jag över 100 LP-skivor, tror jag ligger runt 90 st nu. Det ni. Jag lyssnar inte på mina LP-skivor så mycket som jag lyssnar på andra format, men det är nåt speciellt med att bara ha en massa gamla skivor som är från sin tid, då när musiken som är inristade på dem var alldeles fräsch och ny för världen. Det är historia, retro och sweet.

Såg ganska nyss på en lapp att jag hade skrivit "tandläkare 11:45, fredag 9/12". Jag är ganska bra på att missa tandläkaren, det är inte första gången. Damn, nu får jag betala 150 spänn för ingenting. Life is a motherfuckah. Fick dock nyss ett mail från cdon om att jag fått återbäring. Handlade för 1000kr nångång och nu fick jag alltså en rabattkod på hundra spänn. Det var väl sweet, jag visste inte ens att man skulle få återbäring då när jag beställde.

Har förresten varit duktig idag och städat mitt rum och bytt sängkläder för första gången på jag vet inte hur länge. Det var dags iaf.


The duskfall - Shoot it in
Deathstars - Motherzone
The eagles - Hotel California


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback