Reloaded

Då var helgen över. Det har inte hänt nåt speciellt... har jobbat och tagit det lugnt nu när man varit småsjuk. Tror dock jag är ganska återställd nu.

Idag har jag skrivit/spelat in musik större delen av dagen med några mellanrum. Jag kom på värsta riffet på guran, men sen spelade jag det på synthen istället och det lät ganska bra med rätt pianoljud. Sen började jag spela in skiten och nu har jag ytterliggare en låt färdig. Det är smått sjukt faktiskt. Jag har skrivit tre låtar som jag är jävligt nöjda med på bara några veckor. Damn, I'm on fire. Måste dock spela in bättre för det är lite otajt här och där, men själva materialet är ju färdigt iaf. Jag känner mig jävligt kreativ just nu, får typ nya idéer hela tiden. Det räcker med bara en liten melodi eller nåt och sen byggs resten upp i huvet på mig automatiskt. Förut kändes det som att man fick kämpa som satan för att få ner nåt vettigt men nu flyter det liksom bara på helt naturligt. I like it.

Det är mindre än en månad kvar tills Macke kommer upp och hälsar på nu. Det blir nog roligt. Har inte sett honom på några månader nu. Sen när jag flyttar härifrån ner till södra Sverige för att plugga eller vad jag nu ska göra så hinner man säkert träffas mer, om han bor kvar där nere då dvs.

En annan grej som jag ser fram emot med att flytta söderut skulle vara att starta ett band. Var skitlänge sen jag spelade i band liksom, och nu har jag så mycket material som jag vill spela för folk. Jag ska öva mer på akustiska och sången så kanske man vågar spela för folk nångång.

Det skulle vara coolt att dra ut i världen och tågluffa med gitarren och försörja sig som gatumusiker. Inte så glamoröst kanske men fan vad coolt. När jag var i Belgien i somras så såg jag två gatumusiker i Antwerpen, de hade typ ett piano och en tvättbräda eller nåt. Sen spelade dom värsta cool musik och det stod hur mycket folk som helst och kollade på. Jävligt nice underhållning, jag diggade som satan. Tror jag har nå filmsnuttar inspelade därifrån, ska slänga upp imorn om jag hittar.

Ah, jag hittade en bild iaf nu när jag letade lite:

21030-6
Respect

Nope, nu ska jag sova så jag orkar fortsätta leva imorn. Later.

Johnny Cash - One


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback