Mission friends: accomplished

Lyssna på Apocalyptica för fan! Jag måste nästan säga att Finland har fan så mycket bättre band än Sverige, iaf enligt min smak. Don't get me wrong. Sverige har många jävligt bra band, men Finland har helt enkelt bättre band. Jag gillar i allmänhet finsk metal mer än svensk, och så har det nog varit ganska länge. Hur som helst, har lyssnat på Apocalyptica ganska mycket idag. Det är sångaren från The Rasmus som sjunger. Fast de flesta låtarna på plattan som jag lyssnat på (s/t) är instrumentala, till större delen åtminstonne. Metal med vackra fiol- och celloslingor. Det är vackert.


Vännerna

Kollade btw just färdigt Vänner säsong 10, och därmed hela serien. Det vattnades i ögonen när Rachel sa "I got off the plane", där hos Ross. Jag var inte långt ifrån att fälla en tår, men macho som man är så torkade man ögonen innan det hann inträffa. Det var den serien. Jag har kollat alla vänner-avsnitt senaste månaderna, förutom två avsnitt som fattades från säsong 9. Många skratt har man fått. Jag tror inte jag har skrattat lika mycket till nån annan serie, eventuellt Fresh Prince, fast det var några år sen man kollade Prince senast. Fresh Prince är dock mest HAHAHA medan vänner är lite till. Det är lite drama och sånt i vänner också, fast bara lite. Jag kollade "friends - the bloopers" för nån dag sen också, det var bland det roligaste. Nånsin.


Fresh Prince

Snart kanske det blir att beställa biljetterna till sweden rock också. Nicke verkar ganska säker på att han ska dit, jag är säker och Macke var säker sist vi snackade med varann om det. De har ju avslöjat typ 20 band som kommer att spela, och jag kan erkänna att det inte var nå direkta favoriter men det är ju 40 bands to go ännu så. Nog kommer det säkert ännu en massa fina band. De brukar spara det bästa till sist också.

Nu ska jag sooooova. Have a nice night.

Apocalyptica - Distraction
HIM - Killing loneliness
Stone Sour - Bother



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback