Jul, julhälsning, skitfilm, festivaler, dir en grey

Såja, så var julen 2005 avklarad också. Den var helt okej faktiskt. Jag fick till och med det jag önskade mig (iPod nano och en eltandborste) i julklapp plus lite till, så jag antar att jag har varit snäll i år. Jag har knappt ätit nå pepparkakor heller. Skumt.

Det kom en hel del snö här på julafton också. Bra timing. Jag fick ett mms av Macke idag också; "julhälsningar från Närke". Där var det grönt, det fanns inte någon snö alls. Måste ju kännas lite weird när man bott här och haft snö i 20 år och sen flyttar man ner och helt plötsligt har man knappt någon snö alls. Nåja, om några år har vi ju knappast någon snö här heller om växthuseffekten fortsätter och härjar. Bara ett par veckor nu så kommer Macke upp. Han har säkert feta dialekten nu. Wonderful.

Jag och Nicke skulle kolla två filmer (komedier) ikväll: "The Aristocrats" och "The league of gentlemen: Apocalypse". Vi hann bara kolla båda halvvägs innan vi lade ner. Det var seriöst bland de sämsta filmer jag sett i hela mitt liv. De var så dåliga så att man nästan blev deprimerad. Se dem inte för ditt eget välbefinnande. Crap crap crap.

Vi for hit till mig istället och htitade lite gamla bilder på Nicke. Jag skrattade så hårt så att jag fick anstränga mig för att andas. Nicke skrattade lika hårt. Haha, humor? Snart blir det att beställa biljetterna till SwedenRock också. Något nice. Det får dock komma lite bättre band för ännu så länge har det inte kommit så fett bra band. Iofs är nog banden bara 1/3 av hela upplevelsen. Man får ju inte glömma alkholen och folket. Såg också på nån sida att en massa folk röstat Dir en Grey till Hultsfred 2006, de låg etta på listan. Om de kommer dit så lär jag och Macke lätt dra, men det återstår ju att se. Lite nice med ett japanskt band på en fet sverige-festival! Vet dock inte om det är så realistiska alternativ med tanke på att David Hasselhoff och Metallica också var på top-5 listan. Men vafan Dir en Grey har ju iaf spelat på Rock am Ring och Rock im Park i Tyskland så det finns väl en liten chans att de kommer till hultsfred. Sen har vi Graspop i Belgien på vår lilla festivallista också. Vettefan om man orkar, eller har råd för den delen, med tre festivaler. We'll see. Jag vill att det ska bli sommar nu.


Dir en grey. Now that's what I call stage costumes.

Jag är inte ens trött ännu. Sov till 15 idag så inte så konstigt kanske. Jävligt skönt var det iaf. Sova is still the shit. Nåja, nu ska jag bli trött och sen ska jag sova. Peace.

Charon - Bitter Joy
Sentenced - Drain Me
Dir en grey - Myaku



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback