bi-bi-bi-bi-bi-bingolotto

Nicke skickade just en låt som ett finskt band, "Charon", har gjort. Jävligt, jävligt, jävla bra. Påminner mycket om Sentenced, och finska är de också. Me like.

Annars har jag varit ganska slö idag. Såg lite på bingolotto tidigare idag. Sedan loket försvann så har det liksom blivit mer och mer skit, men programledaren som är nu (vettefan vad han heter) verkar hur grym som helst. Drog kingiga skämt hela tiden, jag diggade fan. Bingolotto is rising. Han såg lite rolig ut också; hans högra öra stack ut mer än det vänstra. Jag märkte först inte det men farsan kommenterade det på nåt värsta fult sätt så att jag började garva. Fan vilken humor man har. Haha. Sen hade de med nån gitarrist som spelade under bingospelen hela tiden. Han hade bara en akustisk gura men det lät fan som om det skulle vara två gitarrister som spelade. Han hade jävligt bra balans mellan melodislingor och ackord. Sjukt bra var han, måste ta reda på vad han hette. Jag vill också kunna lira julsånger lika bra som han på gitarren. Förfan, jag kan inte släppa det, så bra var han.

Är ledig ännu imorn sen jobbar jag på tisdag. Måste se till att få lite mera jobb efter nyår, blir något rastlös när man inte jobbar så mycket nu. Fast jag har en massa fritid så gör jag inte sånt som jag borde göra, nämligen fundera ut vad jag ska söka in på sen i april, samt kolla på högskolor och universitet runt om i landet. Tror det bär av söderut men ljudtekniker i Piteå lockar lite. Men fan, Piteå? Kom igen nu. Varför är världen emot mig? Skulle vara mycket skönare om de kunde sätta skiten i Linköping, Stockholm, vart fan som helst. Men Piteå? Tack.

Tänkte vara ner till replokalen imorn och vara lite kreativ. Kollade en trumvideo med Mike Portnoy igår, och sen dess har jag varit helt inne på att spela trummor. Fan så bra han var på att förklara. Jag lärde mig en hel del om taktarter fast jag spelar gura, fast en gång i tiden så spelade jag ju faktiskt trummor. Tror fan att jag spelat trummor i lika många år som jag spelat gitarr nu när jag tänker efter. Sjukt.


Mike Portnoy. Världens bästa trummis.

Over and out.

Charon - Bitter Joy
Pink Floyd - Run like hell


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag vet en kille som har försökt komma in på ljudteknikerlinjen i Piteå i typ 5 år. Helt lätt är det ju inte.

2005-12-19 @ 15:13:08
Postat av: Mikael

De kollar väl mest på nåt intagningsprov som man får göra, tror jag. SveFi har väl också nåt intagningsprov, men där kan man inte ta examen i ämnet. Hur som helst så var det bara en tanke. Det bär nog av söderut, vill komma bort härifrån. For now.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback